Paweł Fundament

Tenor. Jest absolwentem wydziału wokalnego Państwowej Szkoły Muzycznej II st. im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie w klasie dr hab. Jacka Ozimkowskiego. Naukę śpiewu kontynuował na Wydziałe Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie śpiewu solowego prof. dr hab. Agnieszki Monasterskiej.
Dwukrotnie brał udział w kursach organizowanych przez Internationale Bachakademie Stuttgart Helmutha Rillinga pod kierunkiem Lothara Odiniusa. Uczestniczył też w kursach prof. Ryszarda Karczykowskiego i Dariusza Grabowskiego.
Był półfinalistą I Europejskiego Konkursu Tenorów im. Jana Kiepury w Sosnowcu.
Współpracował jako solista z takimi dyrygentami jak: Stanisław Gałoński, Krzysztof Penderecki, Helmuth Rilling, Tadeusz Strugała.
Wraz z Akademią Muzyczną w Krakowie brał udział jako solista w licznych spektaklach operowych i operetkowych, występując na scenie krakowskiej Opery.
W latach 2001 – 2012 występował jako śpiewak kameralista w Zespole Madrygalistów Capelli Cracoviensis. Z zespołem tym dokonał wielu nagrań, a płyta „Offertoria et Communiones Totius Anni (1611)” Mikołaja Zieleńskiego otrzymała nagrodę Fryderyka 2009 w kategorii „Album Roku Muzyka Dawna i Barokowa”.
Od 2012 roku związany z Chórem Filharmonii Krakowskiej im. Karola Szymanowskiego, a w latach 2014-2021 z Chórem Polskiego Radia w Krakowie, z którym dokonał wielu nagrań płytowych i koncertowych. Pod kierownictwem Agnieszki Bennett-Budzińskiej dokonał pierwszego w historii nagrania płytowego wszystkich 150 Psalmów Mikołaja Gomółki. Nagrania te zostały uhonorowane w 2021 roku nagrodą Fryderyka. W 2019 roku brał udział jako solista w koncercie sygnowanym przez Chór Polskiego Radia, który odbył się w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego pod dyrekcją Johna Butta, wraz z {OH} Orkiestrą historyczną, wykonując „Missa La Lombardesca” Bartłomieja Pękiela. Był również członkiem Rady Artystycznej Chóru Polskiego Radia.
Wykonywał partię solową w „Siedmiu Bramach Jerozolimy” Krzysztofa Pendereckiego pod batutą kompozytora, wraz z nagraniem płytowym dla firmy Dux (0546). Płyta otrzymała nagrodę „Pizzicato`s Supersonic Award” i wyróżnienia „Le Ring Classiqueinfo” oraz nagrodę telewizji Arte. Wykonał również w Filharmonii Krakowskiej partię solową w „Harnasiach” Karola Szymanowskiego, pod dyrekcją Tadeusza Strugały. Koncertował również z Orkiestrą Filharmoników Wiedeńskich pod dyrekcją Piotra Gładkiego. Występował z Wiesławem Ochmanem oraz Mazowieckim Teatrem. Muzycznym „Operetka” w Warszawie.
Jest solistą Opery Kameralnej w Krakowie, w której zadebiutował na scenie operowej partią Solimana w „Zaide” W.A. Mozarta. Jest również członkiem zespołu „AUDIVI– Cracow Vocal Quartet”, który koncertuje między innymi w Katedrze Wawelskiej. Jedną z jego specjalizacji jest eksperymentalna muzyka współczesna. Wielokrotnie wykonywał madrygały Agaty Zubel, jedno z najtrudniejszych dzieł nowoczesnej muzyki wokalnej. W swoim repertuarze ma również wiele partii oratoryjno-kantatowych, a także pieśni. Obecnie koncentruje się na wykonawstwie arii operowych i operetkowych.
Dyskografia






